Post

Jak wiele kosztuje strona internetowa Ecommerce w 2020 roku?


Wraz z rosnącą liczbą zamykanych sklepów z cegłą i zaprawą murarską, istnieje ogromna szansa dla detalistów internetowych, aby nabrać sił.
Podczas gdy niektóre marki są już silnie obecne w Internecie, inne po raz pierwszy szukają możliwości stworzenia strony e-commerce.

Jako mniejszy strój, może być jedno pytanie wypalające dziurę w głowie: ile kosztuje strona e-commerce?

W tym wpisie zamierzam omówić wiele kosztów związanych z uruchomieniem strony e-commerce.

Zanurkujmy od razu we wszystkich sprawach związanych z całkowitym kosztem strony internetowej ecommerce.

Niezależnie od rodzaju strony internetowej - od sklepu e-commerce do podstawowego bloga WordPressa - istnieją dwie podstawowe kategorie wydatków:

Konstrukcja i funkcjonalność: To jest to, co ludzie widzą, gdy odwiedzają Twoją stronę, wchodzą w interakcję z Twoją treścią i dokonują zakupu. Na przykład, układ Twojej strony internetowej będzie miał wpływ na to, jak długo ludzie pozostają na Twojej stronie i jaki jest Twój współczynnik konwersji.
Infrastruktura: To wiele niezbędnych wydatków na budowę i zasilanie Twojego sklepu internetowego, ale rzeczy, które Twoi odbiorcy niekoniecznie zauważają. Zanurzymy się w poniższych szczegółach, ale zastanowimy się nad takimi sprawami jak zakup domeny, konfiguracja hostingu i optymalizacja wyszukiwarek.
Twój sukces zaczyna się na długo przed pojawieniem się Twojej strony na żywo. Zaczyna się, gdy tworzysz plan budowy swojej strony, który zawiera listę wydatków i budżet.

Rozbijając kwestię kosztów strony internetowej ecommerce, zauważysz, że następujące wydatki wchodzą w grę prawie dla każdego:

  • Nazwa domeny
  • Hosting
  • Temat
  • Projektowanie na zamówienie
  • Rozwój sieci
  • Ekspert ds. instalacji
  • Marketing i SEO
  • Przetwarzanie płatności
  • Aplikacje i wtyczki

Wraz z powyższym, istnieje wiele programów i platform, z których można korzystać w celu stworzenia strony e-commerce. Chociaż zachęcam do rozważenia wszystkich opcji, dla dobra tego artykułu skupię się na następujących kwestiach:

  • Shopify 
  • BigCommerce 
  • Square Online Store
  • WooCommerce

Z pominięciem wszystkich podstaw, przyjrzyjmy się bliżej kosztom budowy strony internetowej ecommerce.

1. Nazwa domeny
Nie możesz mieć strony internetowej bez nazwy domeny. Jest to stały adres Twojego sklepu internetowego, więc ważne jest, aby wybrać mądrze.

Ile płacisz za nazwę domeny zależy od wielu czynników, w tym:

Rejestrator, od którego kupujesz
TLD twojej nazwy domeny (.com jest najbardziej popularna)
Jeśli kupujesz domenę, która jest na sprzedaż na rynku wtórnym
Ogólnie rzecz biorąc, można się spodziewać, że za nazwę domeny u rejestratora, takiego jak GoDaddy lub Namecheap, zapłacisz od 10 do 20 dolarów.

Wskazówka: niektórzy dostawcy usług hostingowych dają nazwę domeny bezpłatnie przy zapisywaniu się na nowy plan.

Idź na górę
2. Koszty hostingu
Hosting to silnik za Twoim sklepem internetowym. Konieczne jest, aby Twoja strona była dostępna dla osób z zewnątrz.

Masz dwie podstawowe opcje:

Samodzielny hosting twojej strony internetowej ecommerce
Użyj platformy handlu elektronicznego (więcej na ten temat poniżej), która obejmuje hosting (SaaS)
Jeśli zdecydujesz się na self-hostingu swojego sklepu, co ma miejsce w przypadku korzystania z platformy takiej jak WooCommerce, jesteś odpowiedzialny za zakup własnego hostingu.

Od tanich pakietów hostingowych po te dla bardziej zaawansowanych i solidnych sklepów, nie brakuje opcji. Niektóre z naszych rekomendowanych firm hostingowych obejmują:

Bluehost (pełna recenzja Bluehost)
Dreamhost (pełna recenzja Dreamhost)
SiteGround (pełny przegląd SiteGround)
Ceny różnią się w zależności od firmy i planować, ale należy zaplanować budżet na poziomie od 5 do 20 dolarów miesięcznie.

Wskazówka: zaoszczędzisz pieniądze, gdy zapłacisz za hosting z 6 lub 12 miesięcznym wyprzedzeniem.

Jeśli zdecydujesz się zbudować swój sklep za pomocą popularnej platformy e-commerce, takiej jak Shopify, Twój hosting jest włączony wraz z szeregiem innych funkcji. Shopify ma trzy opcje:

ustalanie cen w sklepie

Istnieją plusy i minusy obu metod hostingu, jak również potencjał, że może być konieczne, aby uaktualnić swój plan w miarę rozwoju witryny e-commerce.

Idź na górę
3. Temat
W dzisiejszych czasach nie musisz wydawać dużo - jeśli w ogóle - aby zapewnić sobie atrakcyjny wygląd sklepu internetowego. Oczywiście, możesz zapłacić tysiące dolarów, jeśli chcesz i/lub musisz (więcej na ten temat poniżej), ale nie jest to warunkiem koniecznym do rozpoczęcia pracy.

Weźmy na przykład sklep internetowy zasilany przez WooCommerce. Możesz wybierać spośród setek darmowych motywów WordPressa, a także opcji premium, które przywrócą Ci tylko garść dolarów.

Jeśli masz ograniczony budżet, zacznij od darmowego motywu WordPressa, który możesz dostosować do własnych potrzeb. Ale jeśli masz trochę pieniędzy do wydania, Astra, Divi i Flatsome są warte rozważenia. jeśli potrzebujesz więcej, sprawdź tę rundę zawierającą 20 najlepszych tematów WordPressa w e-commerce.

Osoby korzystające z platformy e-commerce, takie jak Shopify, oczekują, że zapłacą trochę więcej, jeśli chcesz mieć motyw premium.

Sugerujemy rozpoczęcie wyszukiwania w sklepie Shopify Theme Store, ponieważ zawiera on wszystkie opcje, zarówno darmowe jak i płatne. Szybkie wyszukiwanie pokazuje, że budżet od 160 do 200 dolarów daje wiele możliwości.

Tak więc, jeśli chodzi o koszt tematu dla Twojego sklepu internetowego, to waha się on od darmowych do około 200 dolarów.

Idź na górę
4. Niestandardowy koszt projektowania strony internetowej
Zrobiłeś swoje badania nad darmowymi i płatnymi tematami i zdajesz sobie sprawę, że nie możesz dostać dokładnie tego, czego chcesz "z pudełka". To pozostawia ci dwie opcje:

Dostosuj temat na własną rękę
Wynajęcie profesjonalisty w celu dostosowania istniejącego wcześniej motywu.
Zdecydować się na niestandardowy projekt od podstaw
Jeśli zależy Ci na wyjątkowym wyglądzie i odczuciu, najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie własnego projektu. Jest on zbudowany specjalnie dla Twojej firmy, branży, sklepu i wymagań, więc końcowy rezultat powinien sprawdzić wszystkie Twoje pudełka.

Jedyną rzeczą, która może cię powstrzymać, jest koszt niestandardowego projektu. Koszt różni się w zależności od wielkości i zakresu projektu, ale spodziewamy się wydać od 1 500 do 5 000 dolarów. A jeśli bardziej interesuje Cię projekt na poziomie przedsiębiorstwa, zawierający niezliczoną ilość stron wewnętrznych - np. dla produktów i kategorii - Twój koszt z łatwością osiągnie od 10 000 do 50 000 USD.

Idź na górę
5. Koszt opracowania strony internetowej Ecommerce
Jest różnica między projektowaniem a rozwojem. Czasami te rzeczy przychodzą jako pakiet, ale czasami nie.

Projektowanie jest dokładnie tym, jak to brzmi (i opisane powyżej). Jest to rzeczywisty projekt Twojej strony internetowej. To jest to, co ludzie widzą, gdy odwiedzają Twój dom online.

Rozwój obejmuje jednak wiele innych usług, z których część zasila Twoją stronę za kulisami.

Niektóre z tych rzeczy możesz wynająć dewelopera lub firmę zajmującą się rozwojem stron internetowych:

Wypełnianie sklepu internetowego opisami produktów i zdjęciami
Wdrażanie i/lub dostosowywanie systemu kasowego
Tworzenie własnej wtyczki lub aplikacji
Dostosowywanie kodu strony internetowej
Platformy, o których do tej pory rozmawialiśmy, są rozwiązaniami "out of the box". Nie musisz robić żadnych dodatkowych prac rozwojowych, ale możesz mieć ochotę na bardziej niestandardowe doświadczenie.

Jeśli chcesz zatrudnić programistę lub firmę zajmującą się tworzeniem stron internetowych, upewnij się, że znajdziesz kogoś doświadczonego w tworzeniu stron e-commerce. Ponadto, sprawdź ich doświadczenie z wybraną przez Ciebie platformą.

Stawki różnią się w zależności od doświadczenia, platformy, zakresu projektu i lokalizacji. Na niskim końcu, spodziewać się zapłacić gdzieś w przedziale od 15 dolarów do 30 dolarów za godzinę. Ale w przypadku bardziej zaawansowanych projektów, takich jak kodowanie niestandardowe, 150$+ nie jest wykluczone.

Wskazówka: możesz być w stanie zaoszczędzić trochę pieniędzy negocjując ustaloną cenę za projekt, w przeciwieństwie do płacenia za godzinę.

Idź na górę
6. Ekspert ds. instalacji
Ta osoba niekoniecznie jest projektantem lub deweloperem. Jest raczej ekspertem w tworzeniu stron internetowych ecommerce od podstaw. Znają wiele platform wewnątrz i na zewnątrz, co pozwala im na udzielanie wskazówek lub realizację całego zadania w Twoim imieniu.

Twoja wybrana platforma ma wiele do powiedzenia na temat tego, jak wybierzesz eksperta ds. konfiguracji dla swojej strony e-commerce. Jest to jedna z największych zalet korzystania z Shopify, ponieważ mają oni duży katalog ekspertów ds. konfiguracji, którzy są na wezwanie, aby Ci pomóc.

Kompetentna pomoc zaczyna się od 500 dolarów, ale idzie aż do 15 000 dolarów więcej. Możesz wyszukiwać według budżetu, kraju/regionu i języków, którymi się posługujesz, aby zawęzić swoje możliwości.

Ponadto, każdy usługodawca ma swój profil, który przedstawia jego doświadczenie, oferowane usługi, liczbę ukończonych prac i recenzje. Możesz również poprosić o niestandardową wycenę dla swojego projektu.

Dla podstawowego ustawienia w Shopify, budżet od 500 do 1000 dolarów. Jeśli Twoje potrzeby są bardziej złożone, prawdopodobnie potrzeba będzie 1000 lub więcej dolarów, aby uzyskać wszystko, czego chcesz.

Jeśli korzystasz z innej platformy lub nie chcesz korzystać z Shopify marketplace, możesz zatrudnić niezależnego eksperta ds. konfiguracji, np. poprzez Upwork lub inną platformę typu freelancing. W tym przypadku, możesz znaleźć kogoś za podobną cenę jak deweloper, z ceną wyjściową 15$ za godzinę.

Wskazówka: nie zatrudniaj eksperta ds. konfiguracji, dopóki nie zobaczysz, czy Twój deweloper może Ci pomóc. Osoba ta może być w stanie wykonać wszystkie zadania eksperta, co pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i kłopoty z zarządzaniem dwoma osobami.

Idź na górę
7. Marketing i SEO
Możesz stworzyć największą witrynę e-commerce w swojej przestrzeni, ale nie robi ci to nic dobrego bez ruchu. Potrzebujesz ludzi odwiedzających Twoją stronę, angażujących się w działania Twojej marki i dzielących się swoim pozytywnym doświadczeniem z siecią.

To właśnie tutaj marketing i SEO wchodzą w grę. Jeśli uruchamiasz sklep internetowy lub chcesz wygenerować lepsze wyniki z tym, który obecnie posiadasz, strategia marketingowa jest koniecznością. Obejmuje ona, ale nie musi się do niej ograniczać:

Marketing treści
Blogowanie
Media społecznościowe
Email marketing
Słowo usta
Płać za kliknięcie (PPC)
SEO
Im więcej będziesz eksperymentował z każdym z tych pomysłów, tym bardziej będziesz rozumiał, co robi, a co nie robi dla Twojego sklepu. Na przykład, zawsze znajdą się ludzie, którzy będą się wzbraniać przed PPC, ponieważ boją się, że ich koszty szybko wzrosną. Jeśli jednak dowiesz się, jak zrobić to dobrze, możesz wygenerować pozytywny zwrot z inwestycji.

Jest to jedna z tych kategorii, do których nie można przypisać ceny. Możesz wydać dziesiątki tysięcy dolarów, wynajmując światowej klasy agencję mediów społecznościowych, aby zrobić wszystko w twoim imieniu. Albo możesz zrobić wszystko sam, od robienia zdjęć, przez produkcję materiałów wideo, po zarządzanie swoimi profilami.

Na początku szukaj narzędzi, które pomogą Ci osiągnąć wyniki bez łamania banku. Na przykład, jeśli masz dużą listę e-mail marketingową, sprawdź Constant Contact. Oprócz bezpłatnej wersji próbnej, do wyboru są dwa plany miesięczne:

koszt strony internetowej ecommerce dla e-mail marketingu z Constant Contact

Jeśli chodzi o marketing i SEO, Twoje wyniki są bardziej związane z Twoimi wysiłkami, a mniej z tym, ile wydajesz. Oto kilka pytań, które pomogą Ci zdecydować, co zrobić dalej:

Jakie obszary marketingu i SEO mają największe szanse na pozytywny ROI?
Czy Ty lub Twój zespół poradzicie sobie z wszelkimi aspektami marketingu wewnętrznego?
Czy nie masz nic przeciwko zatrudnieniu wykonawcy lub agencji, która pomoże Ci w niektórych lub wszystkich aspektach marketingu?
Wraz z powyższym, musisz ustalić budżet. Nie ma znaczenia, czy jest to 100$/miesiąc czy 10,000$/miesiąc, świadomość tego, na co cię stać, pomoże ci odpowiednio zaplanować.

Idź na górę
8. Przetwarzanie płatności
Jeśli prowadzisz sprzedaż online, nie można zignorować opłat za obsługę płatności. Jest to wydatek, który pochłania twoje zyski, więc ważne jest, aby planować z wyprzedzeniem.

Sposób realizacji płatności zależy w dużej mierze od wybranej przez Ciebie platformy. Zbadajmy, jak sprawy mają się do siebie z kilkoma najpopularniejszymi platformami, zaczynając od WooCommerce.

Jeśli prowadzisz sklep samoobsługowy w WooCommerce, możesz użyć dowolnego procesora płatności. Tak więc, jeśli chcesz mieć dostęp do największego wyboru - z nadzieją na zapewnienie najlepszej oferty - WooCommerce jest drogą do sukcesu.

Out of the box, WooCommerce zapewnia wsparcie zarówno dla Stripe jak i PayPal, które pozwalają na łatwą akceptację płatności kartą kredytową. Dostępnych jest jednak wiele innych rozszerzeń, które dają dostęp do większego wyboru.

W skrócie, oto czego można się spodziewać pod względem kosztów:

PayPal: 2.9% + $0.30 dla transakcji powyżej $10
Pasek: 2,9% + $0,30 za transakcję
PayPal i Stripe mają prawie taki sam układ, z tą tylko różnicą, że PayPal pobiera więcej opłat za zakupy poniżej 10 dolarów.

Jeśli zdecydujesz się na Shopify jako swoją platformę, uzyskasz dostęp do unikalnego rozwiązania przetwarzania płatności, znanego jako Shopify Payments. Jest to najłatwiejsze do wdrożenia, ale nie musisz się do niego przyzwyczajać. Nadal możesz wybrać jedną z wielu innych bramek płatności.

Oto sposób podziału kosztów:

Zakupy płatności: 2.9% + $0.30 za transakcję
Usługi płatnicze osób trzecich: Opłaty za bramki płatnicze plus dwuprocentowa dodatkowa opłata za transakcję
Tak więc, jeśli wybierzesz opcję Płatności Zakupowe, jest to taki sam koszt jak korzystanie z PayPal lub Stripe poprzez WooCommerce. Jeśli jednak skorzystasz z Shopify i zdecydujesz się skorzystać z usługi innej firmy, w grę wchodzi dodatkowa opłata w wysokości dwóch procent.

Przy wyborze platformy należy wziąć pod uwagę możliwości przetwarzania płatności. Z perspektywy budżetowania, można oczekiwać, średnio, aby zapłacić 2,9% + 0,30 dolarów za transakcję.

Idź na górę
9. Apps, Plug-ins i Extensions
Nie ma znaczenia, czy nazywasz je aplikacjami, wtyczkami czy rozszerzeniami, jest duża szansa, że będziesz ich potrzebował, gdy będziesz budował swój sklep e-commerce. I im więcej z nich potrzebujesz, tym więcej czynników wpływa na ogólny koszt strony e-commerce.

Potrzebujesz aplikacji, wtyczek lub rozszerzeń, ponieważ wybrana platforma prawdopodobnie nie da Ci wszystkiego, czego potrzebujesz. To może Cię zbliżyć, ale od tego momentu nadszedł czas, aby dostosować swój sklep z tymi rozwiązaniami.

Na plusie, wszystkie najpopularniejsze platformy posiadają bibliotekę, w której można znaleźć idealne rozwiązanie niemal każdego problemu.

WooCommerce jest liderem w tej dziedzinie, dzięki tysiącom rozszerzeń na dziesiątki tysięcy wtyczek dostępnych dla WordPressa.

 

Ogólnie rzecz biorąc - z wyjątkiem bezpłatnych rozszerzeń - można oczekiwać, że zapłacą Państwo od 10 do 300 dolarów.

Jeśli chodzi o Shopify, jest to nieco bardziej skomplikowane, jednak oferuje on API dla programistów, dzięki czemu możesz dostosować swój sklep za pomocą aplikacji innych firm. Będziesz chciał rozpocząć wyszukiwanie

Jednakże, oferują one API dla deweloperów, aby zintegrować własne usługi i rozwiązania w Shopify. Dodatki te są dostępne jako aplikacje innych firm w sklepie z aplikacjami Shopify.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz